Uitfrezen van de binnenzijde van de rookkast deuren.

Doorboren van de klinknagel en sluiting gaten nadat deze op de freesbank zijn voorgeboord.

Hier links onbewerkte schijf voor een rookkastdeur, en rechts met de binnenzijde uitgefreesd.

Geheel rechts de assen waar de stuurketting omheen komt gereed om de flenzen aan de assen te lassen.

Voordraaien van de buitenzijde van de rookkastdeur. Opspannen kan nu op de kamer aan de binnenzijde zodat deze nog net op de draaibank kunnen.

Nadraaien van de buitenzijde van de rookkastdeur. Hiervoor hebben we eerst een strip met het juiste profiel gefreesd, waarlangs met een pen het profiel wordt afgetast en aan de deur gedraaid.

Met de lamellenschijf weg slijpen van de laatste groefjes. Het resultaat is een egaal gebolde deur, zie hieronder.

De as waar de stuurketting omheen komt te lopen, gereed om de flenzen eraan te lassen.

Vastlassen van de flenzen op de stuur assen

Hier de samengebouwde voor-as

Voor de najaars stoombeurs beurs in Wijchen de ketel in hout. Deze leek mij veel te lang te zijn en geschikter als hangtafel, maar na enig meten moet dit ‘m toch echt worden.

Samenbouwen van hornplates en tander

Hier begint het op een trekker te lijken.

Hier enkele foto’s van de trekker op de Technostoombeurs in Wijchen.

Tot hier de tentoonstelling in Wijchen, hieronder de achteras en tussenas lagerblokken